So, i have a problem here…
I want to creat every “x” tyme a bad guy in my game and when it collide with the player, i lose a life. Simple…
But whenever it creats a new bad guy, the previous ones lose their instance name or something and i dont lose a life because it doesnt not recognise the “bad guy” instance…
What i have to do? I want that all the bad guys in the field can make the player lose a life.
I’m using this code to create the new bad guy:
contadorTempo.addEventListener(TimerEvent.TIMER, intervaloTempo2);//evento para nascimento do mau da direta
function intervaloTempo2(evento:TimerEvent):void {
mau=new Black_Player ();
addChild (mau);
mau.rotation = 180; //rotação do mau
mau.x = 1024; //posição de x do mau é igual a 0
mau.y = Math.random()*540; //posição y do mau é feita aleatóriamente entre os valores 1 e 540 de y
mau.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, movermau2);//quando nasce o novo mau, esta função faz-lo mover-se da direita
}
And, for the collision with the player, im using this code:
stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, perdervida);
function perdervida(evento:Event):void {
if( jogador_bom.hitTestObject(mau) == true )
{
vida = vida - 1;
mau.x = 10000;
trace("AUCH");
livetext.text = String(vida); // código para aparecer o número de vidas do jogador no ecra
}
} //função para perder uma vida
PS: sorry about the english, not my language, and i hope u understand my question, and i hope this insert code is good like the others question. I spent like 20 minutes just to figure this out. First time here.
Cheers