Is there a limit to how long a mySQL query can be?
I have one that is kind of long and I’m getting a mySQL syntax error but I can’t see any.
I’m starting to pull my hair out.
<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "?????????", "???????");
mysql_select_db("?????????",$conn);
print("
<h2><b style='color: #C06468;'>EDIT </b>CAMP</h2>
<p>
");
if ($_POST['edit_item'] == "true") {
$start_day_suffix = date('S', mktime(0, 0, 0, $_POST['start_month'], $_POST['start_day'], $_POST['start_year']));
$end_day_suffix = date('S', mktime(0, 0, 0, $_POST['end_month'], $_POST['end_day'], $_POST['end_year']));
$start_day_name = date('l', mktime(0, 0, 0, $_POST['start_month'], $_POST['start_day'], $_POST['start_year']));
$end_day_name = date('l', mktime(0, 0, 0, $_POST['end_month'], $_POST['end_day'], $_POST['end_year']));
$start_month_name = date('F', mktime(0, 0, 0, $_POST['start_month'], $_POST['start_day'], $_POST['start_year']));
$end_month_name = date('F', mktime(0, 0, 0, $_POST['end_month'], $_POST['end_day'], $_POST['end_year']));
$name = $_POST['name'];
$nick_name = $_POST['nick_name'];
$speaker = $_POST['speaker'];
$director = $_POST['director'];
$description = $_POST['description'];
$age_min = $_POST['age_min'];
$age_max = $_POST['age_max'];
$start_year = $_POST['start_year'];
$start_month = $_POST['start_month'];
$start_day = $_POST['start_day'];
$start_hour = $_POST['start_hour'];
$start_minute = $_POST['start_minute'];
$start_ampm = $_POST['start_ampm'];
$end_year = $_POST['end_year'];
$end_month = $_POST['end_month'];
$end_day = $_POST['end_day'];
$end_hour = $_POST['end_hour'];
$end_minute = $_POST['end_minute'];
$end_ampm = $_POST['end_ampm'];
$type = $_POST['type'];
$program_fees = $_POST['program_fees'];
$id = $_POST['id'];
// THE PROBLEM :P
$sql = "UPDATE camps SET name=$name, nick_name=$nick_name, speaker=$speaker, director=$director, description=$description, age_min=$age_min, age_max=$age_max, start_year=$start_year, start_month=$start_month, start_month_name=$start_month_name, start_day=$start_day, start_day_name=$start_day_name, start_day_suffix=$start_day_suffix, start_hour=$start_hour, start_minute=$start_minute, start_ampm=$start_ampm, end_year=$end_year, end_month=$end_month, end_month_name=$end_month_name, end_day=$end_day, end_day_name=$end_day_name, end_day_suffix=$end_day_suffix, end_hour=$end_hour, end_minute=$end_minute, end_ampm=$end_ampm, type=$type, program_fees=$program_fees WHERE id=$id";
$result = mysql_query($sql, $conn) or die(mysql_error());
if ($result) {
print("Camp Added<br /><br />");
} else {
print("Adding Failed<br /><br />");
}
}
?>
Thanks for taking the time to look.
:red: nol