Relaying Events - Any shortcuts?

I don’t know if there is a better or easier way to do this, but I have a class (“parent class”) which contains another class stored as a private variable (“variable class”). Whenever that variable class dispatches an event, I have to relay that back through the parent class.

I am already extending another important class, so I can’t create a new class that is extended by the parent and relays the information automatically.

This is my current code:

private function addEventRelayers():void
{       

// Values changed
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.VAR1_CHANGED, relayEvent);
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.VAR2_CHANGED, relayEvent);
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.VAR3_CHANGED, relayEvent);

this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.MAX_VAR1_CHANGED, relayEvent);
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.MIN_VAR1_CHANGED, relayEvent);
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.MAX_VAR2_CHANGED, relayEvent);
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.MIN_VAR2_CHANGED, relayEvent);
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.MAX_VAR3_CHANGED, relayEvent);
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.MIN_VAR3_CHANGED, relayEvent);

//Values not accepted
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.MAX_VAR1_EXCEEDED, relayEvent);
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.MIN_VAR1_EXCEEDED, relayEvent);
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.MAX_VAR2_EXCEEDED, relayEvent);
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.MIN_VAR2_EXCEEDED, relayEvent);
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.MAX_VAR3_EXCEEDED, relayEvent);
    this.variableClass.addEventListener(VariableClassEvent.MIN_VAR3_EXCEEDED, relayEvent);

function relayEvent(de:VariableClassEvent):void
      { this.dispatchEvent(de.clone()); }

}

A major problem if is I update the variable class and add a new event, I have to also add this event in the addEventRelayers function.

Any one have any tips on how this can be easier accomplished?